TV reklam ücretlerinden bahsetmeden önce kısaca fiyatlandırma stratejisi hakkında kısa bir bilgi verebiliriz.
TV Reklam Ücretleri;
- Reklam Süresi: Reklamın ne kadar uzun olduğu önemlidir. 30 saniyelik bir reklamın ücreti, 60 saniyelik bir reklamın ücretinden daha az olacaktır.
- Reklamın Yayınlandığı Kanal ve Program: Prime Time’da yayınlanan reklamlar, özellikle popüler programların, dizilerin arasında yer alanlar, daha pahalıdır. Birçok kanal, farklı kitlelere ve demografiklere hitap ettiği için reklam fiyatları da her kanal ve program/dizi için farklılık gösterir.
- Yayınlanacağı Zaman: Özellikle akşam saatlerinde (prime time) veya özel programların olduğu zaman dilimlerinde yayınlanacak reklamlar genellikle daha pahalıdır.
- Reklamın Sıklığı: Reklamın kaç kez yayınlanacağı da maliyeti etkiler. Daha sık yayınlanan reklamlar genellikle daha yüksek bir maliyet ortaya koymakla birlikte, daha az yayınlanan bir reklam kampanyalarına göre daha birim fiyatı düşüktür.
- Hedeflenen Kitle: Reklamın belirli bir hedef kitlesi olup olmadığı da fiyatı etkileyebilir. Belirli demografiklere veya bölgelere yönelik reklamlar, genellikle daha spesifik bir maliyetle gelir.
- Yapılan Anlaşma Türü: Gala Medya ve bazı reklam ajansları toplu süre alımları, özel anlaşmalar veya uzun vadeli anlaşmalar yaparak daha indirimli fiyatlar sunar. Böylece ciddi oranlarda aşağı yönlü fiyat farkları oluşur.
TV Reklam ücretleri kanaldan kanala ve programdan programa değişkenlik gösterir, bu yüzden belirli bir televizyon kanalında veya bölgesindeki reklam ücretlerini öğrenmek için doğrudan o kanalın reklam departmanı veya bir reklam ajansıyla iletişime geçmek çok büyük avantajlar sağlar.
Neden iyi bir ajansla çalışmalısınız ?
Örneğin markanız için yılda birkaç kez TV Reklam kampanyası düzenliyorsunuz. Bu durumda toplam harcama bütçenizde, 100 birim olsun. Diğer taraftan bir reklam ajansının, ortalama 10 marka için bu hizmeti verdiğini varsayalım. Dolayısıyla ajansın harcama hacmi, yaklaşık sizin harcadığınız bütçenin 10 katı civarında olacaktır. Bunu da yıllara göre hesapladığımızda 10’larca kat daha fazla kampanya bütçesinin yönetimi ve satın alma yaptığı anlamına gelir. Bu durumda size çok daha avantajlı fiyat ve reklam seçenekleri sunar. Sizde hemen Gala Medya’nın 20 yıla yakın deneyimi ile markanız için en avantajlı reklam kampanyası oluşturabililir hızlı, kolay TV Reklam verebilirsiniz.
Peki TV Reklam Ücretleri Ne Kadar ?
Önceki yazılarımızda da bahsettiğimiz gibi, TV Reklam ücretlerini belirleyen en önemli unsurlardan biri reklamın yayınlanacağı programların hangi kuşakta olduğuna bağlıdır. Reklam kuşakları; Gündüz kuşağı (Off Prime Time) ve akşam kuşağı (Prime Time) olmak üzere en çok tercih edilen 2 kuşaktan oluşur. Bir diğer unsur Türkiye’de yayın yapan, ATV, Show Tv, Kanal D, Now TV, TRT 1, Star TV gibi ana kanallarda aşağı yukarı birbirine yakın fiyat aralıkları olurken, tematik haber yayınları yapan NTV, CNN Türk, Haber Türk, A Haber, Halk TV, TV 100, Tgrt Haber, Haber Global gibi kanallarda birbirine yakın fiyat aralıkları yer almaktadır.
Örneğin; Haber Kanallarında 30 Saniyelik bir reklam spotu ortalama, 10 Bin TL ile 25 Bin TL arasında değişirken 30 Saniyelik bir reklam spotu ana kanallada yayınlandığında ortalama 50 Bin TL ile 150 Bin TL arasında değişmektedir. Bu yazımızda bahsettiğimiz bütçe rakamları yazının hazırlandığı dönem için bilgilendirme amaçlı verilmiş olup, sektörel, dönemsel bütçe ve diğer faktörlere bağlı olarakta aşağı / yukarı yönlü olarak değişkenlik göstermektedir. Sizde en güncel TV Reklam ücretleri hakkında Gala Medya ile iletişime geçebilir, hızlı, kolay TV Reklam verebililirsiniz.