RTÜK Kuralları
Rtük Kuralları genel olarak şu şekildedir.
- Program İçi Reklam Kuşakları” için maksimum yayın süresi 6 dakikadır.
- Aynı program içinde yayınlanan birbirinden bağımsız iki “Program İçi Reklam Kuşağı” arasında en az 20 dakika süre olmalıdır.
- “Program Önü/Arası Reklam Kuşakları” için maksimum yayın süresi 6 dakikadır.
- Aynı program içinde yayınlanan birbirinden bağımsız iki “Program İçi Çerçeve/Bant Reklam Kuşağı” arasında en az 10 dakika süre olmalıdır.
- “Program İçi Reklam Kuşakları” ve “Program Önü/Arası Reklam Kuşakları”dışında kuşak açılamaz, ayrıca “BBR/Advertorial/Seperator Reklam Kuşakları” açılamaz.
- Sanal reklamlar ve sanal logolar 5 dakikada bir çıkabilir ve maximum 8 sn olabilir.
- Reklamların toplam yayın süresi kanalın günlük yayın süresinin % 20’ini geçemez.
- Telemarketing yayınlarının toplam süresi kanalın günlük yayın süresinin %5’ini geçemez.
- Canlı advertorial” ve “özel-tanıtıcı spot” reklamlar Off prime-time’da maksimum 60 sn’yi geçmeyecek şekilde saatte 1 adet olarak yayınlanabilecek.
- Canlı advertorial ve “özel-tanıtıcı spot” reklamlar, 19:00-23:30 saatleri arasında yine 60 saniyeyi geçmeyecek ve kuşakta yayınlanan reklamlardan farklı olmak üzere,bağlı bulunduğu kuşak süresine dahil olmak kaydıyla yayınlanabilecek.
- 12 dakikadan kısa programlarda ön reklam açılmaz.
- Reklamlar jenerikle başlayıp, jenerik ile bitecek. Bunun dışında reklam amaçlı bir uygulama olmayacak. L Reklam Kuşakları açılamaz.
- Programın son kuşağı ile hemen sonra gelen program önü reklam arası en az 5 dakika olmalıdır.
- Spor müsabakaları: sanal ve alt bantların yerleştirme sıklığı 2,5 dakikadan az olmayacak şekilde yayınlanabilir ve maximum 8 sn olabilir.