Türkiye Araştırmacılar Derneği, Reklam verenler Derneği ve Reklamcılar Derneği işbirliği ile, Türkiye’deki pazarlama faaliyetlerinde TV Reklam Ücretleri‘nin belirlenmesinde, tüketici hedef kitle analizleri ve hedef kitle yaklaşımı açısından tek bir referansın baz alınması için SES çalışmasını yapmıştır.
Çalışma değişen ihtiyaçlara yanıt veren, farklı değişkenlerin entegre edildiği, tüm sektörde uygulanabilir ve standart bir formasyona dönüştürülmesi için yeni bir örneklemle tekrar edilmiş, tüketimle doğrudan ilişkili olan farklı kriterler de ekleyerek sektördeki kullanımı ortaklaştırılmış ve yaygınlaştırılmıştır.
Ulusal markalar başta olmak üzere günümüzde birçok marka ürünlerini satın alan, yada potansiyel hedef kitlesine ulaşmaya çalışmaktadır.
Bunun için TV reklamları yayın planlamaları yapılırken, özellikle düşük bütçeli reklam veren markalar nokta atışı yaparak düşük frekans yayınlarını daha çok doğrudan hedef kitle erişimini sağlayacak kanal, program ve dizileri tercih etmektedir. İşte burada müşterilerinizin hangi hedef kitle grubunda olduğunu biliyorsanız, hangi dizi, program ve kanalın hedef kitlenize en kısa yoldan ulaşabileceğinizi bulabilir ve o mecralarda reklam yayınınız gerçekleştirilir.
Peki Türkiye’de ki toplam izleyecinin yüzde kaçı sizin hedef kitleniz ?
Türkiye’de SES Grubu yüzdelik dağılım tablosu
ABC1 | TOTAL | A | B | C1 | C2 | D | E |
34% | BASE | 4% | 9% | 22% | 29% | 28% | 9% |
39% | KENT | 5% | 10% | 24% | 31% | 22% | 8% |
14% | KIR | 1% | 2% | 11% | 22% | 52% | 12% |
Peki nedir bu A, B, AB, C1, C2 hedef kitle grupları.
A SES GRUBU NE DEMEK ?
- % Hemen hepsi Üniversite mezunu, %30 dolayında lisansüstü…
- Yarıya yakın kısmı ücretli çalışan nitelikli uzman (Avukat, Doktor, Mühendis vb).
- % 10‘a yakın 20’den fazla çalışanı olan beyaz yakalı;
- ¼’ü irili ufaklı İşyeri sahibi (bunların yarıya yakınının yanında çalışanı yok)
- Eşi olanların AGG’lerin %40’a yakınının eşi çalışıyor.
- Hanelerin %20’si para biriktiriyor.
- %30’u tatillini tatil köyü/otele giderek değerlendiriyor.
- Hanelerin yarısına yakınında kitaplık/kütüphane var.
B SES GRUBU NE DEMEK ?
- Üniversite /lisansüstü oranı %60’larda…
- %35 civarında 2 yıllık veya Lise mezunu.
- % 60’ı memur, teknik personel, uzman (yönetici olmayan)
- %15’i irili ufaklı İşyeri sahibi (bunların çoğunun yanında 1-5 arası çalışanı var)
- Eşi olanların AGG’lerin %30’unun eşi çalışıyor.
- Hanelerin %13’ü para biriktiriyor.
- %20’si tatillini tatil köyü/otele giderek değerlendiriyor.
- Hanelerin %30’unda kitaplık/kütüphane var.
C1 SES GRUBU NE DEMEK ?
- %60’ı Lise mezunu (bunun içinde %20 Meslek Lisesi); %10’u Yüksekokul ve üstü.
- %40’ı esnaf, dükkan sahibi; %30’u kalifiye işçi (Lise eğitimli)
- %15’e yakın memur, teknik eleman.
- %15’e yakını emekli
- Eşi olanların AGG’lerin %13’ünün eşi çalışıyor.
- Hanelerin %5’i para biriktiriyor.
- %20’si tatillini tatil köyü/otele giderek, %40’a yakını yakınlarını ziyaret ederek değerlendiriyor.
- Hanelerin %20’ye yakınında kitaplık/kütüphane var.
C2 SES GRUBU NE DEMEK ?
- %20’ye yakını lise mezunu…
- Ortaokul ve daha düşük eğitimli oranı %80..
- Çoğunlukla ilkokul mezunu, düzenli çalışan işçi (%60’lar dolayında)
- %10 kadarı tek başına seyyar olarak çalışıyor
- %20’si emekli, çalışmıyor
- Eşi olanların AGG’lerin eşinin çalışma oranı %10’un altında.
- %70’i tatile çıkmıyor, çıkanlar yakınlarını ziyaret etmek için memlekete gidiyorlar (%25)
- Hanelerin %10’unda kitaplık/kütüphane var.
D SES GRUBU NE DEMEK ?
- %70’in üzerinde ilkokul mezunu veya illkokul terk, gerisi ortaokul.
- %30 kadar emekli, çalışmıyor
- %20’nin üzerinde işçi (çoğunlukla parça-başı çaışan),
- %30’u küçük çaplı çiftçi
- %10’a yakını ev kadını
- %80’i tatile çıkmıyor, gerisi memlekete gidiyor.