TV’de Reklam Arası Kaç Dakika ?
Türkiye’de TV reklam süresi kuralları, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından belirlenen kural ve yönetmeliklerle düzenlenmiştir.
Genellikle severek izlediğimiz Uzak Şehir, Kızılcık Şerbeti, Kuruluş Osman, Kral Kaybederse, Gönül Dağı, Bahar gibi dizi ve programların arasına açılan reklam kuşakları bazen çok uzun gibi görünse de, tüm TV kanallarının uymak zorunda olduğu bazı zorunlu reklam kuralları ve süreleri vardır.
- Bir saatlik yayın içinde toplam reklam süresi 12 dakikayı (yani %20’yi) geçemez.
- Sinema filmleri, diziler ve spor müsabakaları gibi uzun programlarda, reklam araları genellikle 10-15 dakikada bir gelir ve her biri 3-5 dakika sürebilir.
- Canlı yayınlarda (örneğin futbol maçı), özel yayınlar ve son dakika haberleri gibi durumlarda reklam süreleri, yayın akışının en uygun olduğu zamanlarda yoğunlaştırılır.
- Spor müsabakalarında (özellikle futbol), karşılaşmanın oynandığı zaman dilimi dışında; duraklama, oyuncu değişikliği gibi anlarda alt bant reklam ve logo sponsorluk uygulamaları yapılabilmektedir.
Yaygın Uygulamalar:
- Bir dizide, her 45-60 dakikada bir, 3-5 dakikalık reklam kuşakları yer alabilir. Ancak bazı özel durumlarda, bu süreler dizinin sonlarına doğru ya da özel bölümlerde kullanılarak, yine 12 dakikalık sınırı aşmadan daha uzun kuşaklar şeklinde uygulanabilir.
- Bir dizi veya filmde reklam kuşağının süresi, genellikle açılan toplam kuşak sayısına göre belirlenir. Örneğin, 3-4 kez reklam kuşağı açılan bir programda her bir kuşak 4-7 dakika arasında değişebilir.
- Bazı kanallarda (özellikle tematik ya da yabancı içerikli kanallarda) reklamlar daha seyrek veya daha kısa olabilir.
- Bir diğer yaygın reklam türü olan alt bant reklam uygulamaları, en fazla 10 saniye olacak şekilde; yatayda 1920 x 216 piksel ölçülerinde veya dikey formatta yayınlanabilir.
📺 2025 Yılının En Çok İzlenen TV Dizileri (Mart 2025 verilerine göre hazırlanmıştır.)
1. Uzak Şehir (Kanal D- Pazartesi )
Ocak ayında 13,49 reytingle liderliğe yükseldi. Mart 2025’te 14,04 reytingle zirvedeki yerini korudu.
2. Kızılcık Şerbeti (Show TV – Cuma )
Ocak ayında 11,63 reytingle liderliğini sürdürdü. Mart 2025’te 9,67 reytingle cuma günleri yayınlanan dizi / programlar arasında ikinci sırada yer aldı.
3. Kral Kaybederse (Star TV – Salı )
Mart 2025’te 6,18 reytingle üçüncü sırada yer aldı.
4. Kuruluş Osman (ATV – Çarşamba )
Mart 2025’te 7,16 reytingle çarşamba günlerinin lideri oldu.
5. Mehmed Fetihler Sultanı (TRT 1 – Salı )
Mart 2025’te 5,34 reytingle dördüncü sırada yer aldı.
6. Gönül Dağı (TRT 1 – Cumartesi )
Mart 2025’te 5,27 reytingle beşinci sırada yer aldı.
7. İnci Taneleri (Kanal D – Perşembe )
Mart 2025’te 5,03 reytingle altıncı sırada yer aldı.
8. Eşref Rüya (Kanal D – Çarşamba )
Mart 2025’te 4,92 reytingle yedinci sırada yer aldı.
9. Bahar (Show TV – Salı )
Mart 2025’te 4,78 reytingle sekizinci sırada yer aldı.
10. Sahipsizler (Star TV – Perşembe )
Mart 2025’te 4,57 reytingle dokuzuncu sırada yer aldı.



















