Gala Medya için her müşteri eşsizdir. Bu yüzden her markanın kendi ihtiyaçlarına göre uyarlanmış stratejiler oluşturuyoruz. Bizimle iletişime geçin ve markanızı ait olduğu yere, yani rakiplerinizin önüne taşıyalım.
Markanız için bir TV Reklam vermek istiyorsunuz TV dizileri ve programlarına reklam vermek için TV Reklam Ücretleri 2022 yazımızı takip ederek bütçenize ve hedef kitlenize en uygun reklam paketinizi seçebilir ve TV kanalını belirleyebilirsiniz.
Çoğumuz TV Reklam ücretlerinin çok yüksek olduğunu düşünür. Aslında TV Reklam Ücretleri diğer birçok reklam mecrasına göre kişi başı erişim maliyeti bakımından çok daha ucuz ve en prestijli reklam mecrasıdır.
Nasıl mı? Şöyle açıklayalım;
Örneğin en çok izlenen dizilerden birini düşünelim. Aldığı izlenme oranı da ortalama 10 Rtg olsun. Bu oran yaklaşık olarak, 8-9 Milyon civarı izleyecinin bu diziyi izlediği, yani reklamlarınızı 8-9 Milyon kişinin gördüğü anlamına gelir. Bu reklam yayını içinde yaklaşık olarak 15-20 Bin TL civarı TV Reklam Ücreti ödediğinizi varsayalım. Bu durumda harcadığınız bütçeyi ulaştığınız kişi sayısına böldüğünüzde, kişi başı erişim maliyetiniz oldukça düşük seviyelerde olmaktadır.
Peki TV Reklam Ücretleri Nasıl Hesaplanır?
TV Reklam ücretleri sıkça duyduğumuz izlenme oranlarına (reyting) göre belirlenmektedir. Örneğin; Bir TV kanalı TV Reklam Ücretlerini belirlerken, yayınlanan programın / dizinin aldığı reyting oranı x CPP / Saniye birim fiyatı üzerinden hesaplamaktadır. Böylece, o programda bir reklam yayını saniye birim fiyatı belirlenmiş olur.
Dolayısıyla TV Reklam ücretlerini belirleyen ana unsur reyting diyebiliriz. Diğer bir önemli unsurda ne kadar bütçe kullanmak istediğiniz, hangi dönemde TV Reklam yayını yapmak istediğiniz, reklam filminizin uzunluğu ve reklam yayın süresi gibi bilgiler de belirleyici diğer unsurlardır.
TV Reklam yayın planı nasıl yapılır?
TV Reklam yayın planları markaların stratejik hedeflerine göre elde etmek istediği en yüksek performansı sunmak için hazırlanır. TV’lerde sıkça gördüğümüz markaların birçoğu her kanal ve her programda olmaktansa kendi stratejilerine uygun mecraları / programları ve hedef kitleleri seçerler. İşte bu yüzden, en az bütçeyle en yüksek verim hedeflenir. Örnek vermek gerekirse; %100 kadın hedef kitleye yönelik bir ürün reklamını ağırlıkta erkek hedef kitlenin izlediği bir programda nadiren görürüz.
Deneyimli medya planlama uzman ekibimiz sizler için tüm detaylı program ve kanal analizlerini yaparak markanıza en uygun medya planı oluşturur ve size en uygun TV Reklam yayın planı seçeceği sunar.
TV Reklam Ücretleri hakkında bilgi sahibi olabileceğiniz TV Reklam Paketlerimizi inceleyebilir ve hemen, hızlı kolay TV Reklam verebilirsiniz.