İçeriğe atla
  • 0850 346 93 78
  • Bant Reklam
  • Spot Reklam
  • Ana Sponsorluk
  • Advertorial
  • Hesabım
Menu
  • Bant Reklam
  • Spot Reklam
  • Ana Sponsorluk
  • Advertorial
  • Hesabım
  • TV Reklam Paketleri
  • TV Reklam Ver
  • İşlerimiz
  • Hakkımızda
  • İletişim
Menu
  • TV Reklam Paketleri
  • TV Reklam Ver
  • İşlerimiz
  • Hakkımızda
  • İletişim
Medya Planım

Sepetinizde ürün bulunmuyor.

0
  • Medya Planım
  • TV Reklam Paketleri
  • TV Reklam Ver
  • İşlerimiz
    • Tümü
    • Bant Reklam
    • Spot Reklam
    • Ana Sponsorluk
    • Advertorial
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Medya Dünyasından
  • Fragmanlar
  • Reklam Verenin El Kitabı
  • Prodüksiyon

1 Reyting Kaç Kişi

  • Reklam Verenin El Kitabı
  • Mart 6, 2024
  • 3:24 pm
1 reyting kac kişi

1 Reyting Kaç Kişi

1 REYTİNG KAÇ KİŞİ

Türkiye’de son yıllarda yapılan bir araştırmaya göre Televizyon’da 1 reyting,  572.790 kişiye denk düşüyor. Yani 10 reyting alan bir dizi 5 milyon 727 bin kişi tarafından izleniyor. 8 reyting alan bir dizi ise, 4 Milyon 582 bin kişi tarafından izlendiği anlamına gelmektedir.

 

REYTİNG ÖLÇÜMÜ NASIL YAPILIYOR ?

İllerdeki sosyal yapı incelenerek denek ailelerin seçimi yapılıyor. Belirlenen denek ailelerin televizyonlarına “peoplemeter” (izleyici ölçer) denilen cihazlar takılıyor. Her akşam bu cihazlarla bağlantı kurularak veriler merkeze aktarılıyor ve merkezde derlenip düzenlendikten sonra müşterilere ulaştırılıyor.

Düzenli olarak televizyon izleyemeyen vatandaşlar hemen sistem dışı bırakılıyor. Cihaz takılı aileler sürekli sistemde kalamıyorlar, her yıl yüzde 20’si değişiyor, yani bugün ölçüm yapılan ailelerden beş yıl sonra hiçbiri kalmıyor.

REYTİNG ÖLÇÜMÜN KAPSAMI;

TV İzleyici Ölçümü kapsamında, ölçümün örneklemini teşkil eden 40 ildeki izleyicilerin TV izleme davranışları tüm yıl boyunca 7/24 takip edilmektedir. Türkiye Televizyon İzleme Araştırma Şirketi TV İzleyici Ölçüm Paneli Evreni; RTÜK Yönetmeliği gereği yerleşim yeri alt sınırı (İlçe toplam nüfusu) 10.000 olacak şekilde, ölçümün yapıldığı 40 ilde en az bir çalışan televizyonu olan, konut olarak kullanılan tüm haneler ve bu hanelerde yaşayan 5 yaş ve üzerindeki kişiler ve bu haneleri ziyaret ederek ziyaretleri sırasında televizyon izleyen misafirlerin izlemelerini içermektedir.

ÖRNEKLEME YÖNTEMİ;

Panel hanelerinin seçimi ve panele dahil olma süreçleri olasılıklı örnekleme yöntemlerinden “çok aşamalı, tesadüfi örnekleme” yöntemi ile gerçekleştirilmektedir. TV İzleyici Ölçümü Evrenine ilişkin demografik değişkenleri ve TV İzleme Davranışı Üzerinde Etkili Olan Değişkenleri (TV Sayısı, Yayın Alma Şekli vb.) tahmin etmek için ilk aşamada bir Veri Tabanı Araştırması gerçekleştirilir. Veri Tabanı Araştırmasından elde edilen sonuçlar ve TÜİK Nüfus İstatistikleri kullanılarak yapılan ağırlıklandırma çalışması sonunda Evren Değerleri belirlenir. Saptanan evren değerlerine göre hedef kitleler tabakalandırılır. Son aşamada aday panelistler tabakalar içerisinden tesadüfi olarak seçilerek panele davet edilir. Panelist olarak seçilecek haneler sadece TÜİK tarafından tesadüfi olarak seçilmiş ve Veri Tabanı Anketi uygulanmış haneler olabilir. TÜİK’in tasadüfi olarak seçmiş olduğu adres havuzunda yer almayan ve Veri Tabanı Anketi gerçekleştirilmeyen herhangi bir hane hiçbir şekilde panele dahil edilemez.

 ÖRNEKLEM BÜYÜKLÜĞÜ;

Ölçüm kapsamında günlük olarak elde edilen TV izleme verileri; Brüt 4.400 / Net 4.000 hanede yaşayan yaklaşık 14.000 kişiyi ve bu haneleri ziyaret eden ve hanede TV İzleyen günlük yaklaşık 750 misafirin izlemeleri üzerinden raporlanmaktadır.

REYTİNG VERİ TOPLAMA YÖNTEMİ NASIL YAPILIYOR

Veri toplama yöntemi olarak davranış ölçümlemelerinde kullanılan en etkin uygulama olan pasif gözlem yöntemi kullanılmaktadır. Panelistlerin evlerinde yaptıkları bütün izleme kayıtları evlere kurulan, televizyon ve ses sistemleri ile bir arada çalışan PeopleMeter cihazı ile toplanmaktadır. PeopleMeter cihazı hangi kanalın izlendiğinin saptanmasını sağlar. Ayrıca Panelistler izleme yaptıkları zamanlarda PeopleMeter’ın uzaktan kumandasında kendilerine tanımlanmış tuşlara basarlar, böylece izleme verisinin hangi hane bireyinin izlemesini temsil ettiği anlaşılabilmektedir. Hanelerden gelen izleme verileri ölçüm şirketi tarafından analiz edilerek raporlamaya hazırlanmaktadır. Yine ölçüm şirketi tarafından geliştirilen özel yazılım verilerin istenilen tüm detaylarda raporlanabilmesini sağlamaktadır.

UYGULAMA ZAMANI;

Veri toplama süreci 365 gün 7/24 aralıksız olarak devam etmektedir. Hanelerde televizyon izlenen tüm sürelerde aralıksız ölçüm yapılmakta ve izlenen kanallara / izleyen kişilere yönelik veriler düzenli olarak toplanmaktadır. Toplanan veriler istenilen zaman dilimleri (Günlük, Aylık vb.) bazında raporlanabildiği gibi izleyici grupları bazında da (Kadınlar, Erkekler, AB Sosyo-Ekonomik Gruptaki İzleyiciler vb.) raporlanmaktadır.

TV İZLEYİCİ SAYISI KAÇ ?

Türkiye Televizyon İzleme Araştırma Şirketi tarafından en son 2018 yılında yayınlanan verilere göre; 5 yaş ve üzeri TV izleyici sayısı: 58 milyon 367 bin kişidir. 

  • 8 milyon 957 bin kişi AB gurubu,
  • 14 milyon 699 bin kişi C1 grubu
  • 19 milyon 896 bin kişi C2 grubu
  • 14 milyon 815 bin kişi DE grubu olarak hesaplanmıştır.

 

1 Reyting Kaç Kişi 1

REKLAM VERENİN EL KİTABI

TV Reklam Ver | TV Reklam Seçenekleri

8 Eylül 2025
2025–2026 Yeni Sezon Türk Dizileri | TV Reklam ve TV Reklam Ver Rehberi

TV Reklam Fiyatları 2025 | Hızlı ve Kolay TV Reklam

26 Ağustos 2025
Reklamın İyisi Kötüsü Olur Mu?

Reklamın İyisi Kötüsü Olur Mu?

12 Ağustos 2025
10 Saniyelik TV Reklamı Ne Kadar?

10 Saniyelik TV Reklamı Ne Kadar? 2025 Güncel Fiyatlar

12 Ağustos 2025

2025 TV Reklam Paketleri – Avantajlar, Örnekler ve Fiyat Seçenekleri

11 Ağustos 2025

2025 TV Reklam Ücretleri

6 Ağustos 2025

Sponsorlu Reklam Dolandırıcılığı

6 Ağustos 2025
2025–2026 Yeni Sezon Türk Dizileri | TV Reklam ve TV Reklam Ver Rehberi

TV Reklam Vermenin Etkisi

6 Ağustos 2025

TV Reklamlarında Yapay Zeka Dönemi Başlıyor…

1 Ağustos 2025

Televizyona Reklam Vermek Kaç TL

1 Ağustos 2025

TV Reklam Ücretleri 2025

28 Şubat 2025

ATV Reklam Ücretleri 2025

15 Ocak 2025

TV kanallarına reklam nasıl verilir ?

12 Ağustos 2024

Kanala Reklam Vermek Ne Kadar ?

5 Ağustos 2024

TV Reklam Ücretleri

29 Temmuz 2024

TV Reklam Ajansı

22 Temmuz 2024

Kanal D Reklam Ücretleri

15 Temmuz 2024

TV 8 Reklam Ücretleri

15 Temmuz 2024

TV Reklam

15 Temmuz 2024

1 Reyting Kaç Kişi

6 Mart 2024
  • Medya Dünyasından
  • Fragmanlar
  • Prodüksiyon
  • Reklam Verenin El Kitabı
  • Hakkımızda
  • Gizlilik Politikası
  • Medya Dünyasından
  • Fragmanlar
  • Prodüksiyon
  • Reklam Verenin El Kitabı
  • Hakkımızda
  • Gizlilik Politikası
Galamedya logo Beyaz

Tv Reklam Medya ; Tv reklamları, tv reklam, bant reklam, spot reklam, ürün yerleştirme, sponsorluk, televizyon reklamı ver, televizyon reklam ajansı, tv reklam ajansı, televizyon, reklam, ankara televizyon reklam ajansı, atv reklam, kanald reklam, star reklam, trt reklam, hizmetleri vermektedir.

Bizi Arayın

0850 346 93 78

Bize Yazın

tvreklam@tvreklam.com.tr

Bizi Takip Edin

Youtube Vimeo Instagram

Gala Medya © 2020 - Her Hakkı Saklıdır

web tasarım aktaynet