• 0850 346 93 78
  • Bant Reklam
  • Spot Reklam
  • Ana Sponsorluk
  • Advertorial
  • Hesabım
Menu
  • Bant Reklam
  • Spot Reklam
  • Ana Sponsorluk
  • Advertorial
  • Hesabım
Galamedya Logo
  • Tv Reklam Paketleri
  • Tv Reklamı Ver
  • İşlerimiz
  • Hakkımızda
  • İletişim
Menu
  • Tv Reklam Paketleri
  • Tv Reklamı Ver
  • İşlerimiz
  • Hakkımızda
  • İletişim
Medya Planım

Sepetinizde ürün bulunmuyor.

0
  • Medya Planım
  • Tv Reklam Paketleri
  • Tv Reklamı Ver
  • İşlerimiz
    • Tümü
    • Bant Reklam
    • Spot Reklam
    • Ana Sponsorluk
    • Advertorial
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Medya Dünyasından
  • Fragmanlar
  • Reklam Verenin El Kitabı
  • Prodüksiyon

TV izleme oranları tavan yaptı

  • Medya Dünyasından
  • Mayıs 10, 2020
  • 10:54 pm
Tv Izleme Oranlari Arttı Mi

TV izleme oranları tavan yaptı

Milliyet gazetesi yazarı Sinan Koloğlu’nun yazısına göre televizyonun izlenme oranları hiç olmadığı kadar zirve yaptı. Yapılan araştırmalara göre TV izleme oranları yaklaşık olarak %60 arttı.

İşte Sinan Koloğlu’nun yazısı

‘Televizyonun ömrü bitti yaşasın platformlar, yaşasın internet’ diye yazılar çıkıyorken, bir virüs geldi ve tüm gidişatı altüst etti. “Efendim, bu süre geçici” ya da “Unutulur seneye, bugün bak duruma” diyenler olacaktır. Şahsen ‘biz televizyonu yeniden keşfettik’ diyeyim. Ya da ondan ‘Ben hâlâ güçlüyüm, siz farkında değildiniz’ mesajını aldık. Gelelim durumlara… Hem Avrupa hem Amerika hem de Uzak Doğu rakamları ortada… Araştırmayı Nielsen yapmış. Televizyon izleme oranları dünyada yaklaşık yüzde 60 arttı. Önce haberler, sonra filmler ve diziler izleniyor. Bizde cumartesi günü alınan 65 yaş ve üzerini gelen sokağa çıkma yasağı sanırım, ülke televizyon tarihinde rekora imza atacak gibi görülüyor. Gelelim bizdeki rakamlara…

Türkiye’de 3 milyon arttı 

Efendim, bu rakamları bu sektörün içinden aldım. Türkiye’yle ilgili televizyon rakkamlarına ulaşmak öyle kolay değil. Gelelim aldığım bilgilere. Bizde koronavirüs tedbirleri aldığımız geçtiğimiz haftayla bir önceki hafta arasında, anında izleyicide büyük bir fark görüldü. Yani tedbirlerin başlamasıyla ekran karşısında en az bir dakika bulunan izleyici sayısı, 3 milyon artmış. Bu rakam tüm gün izleme sayısı belirteyim. Bana verilen rakama göre ‘korona öncesi’ 40 milyon 800 bin olan tüm gün izleme Türkiye sayısı, şimdi 43 milyon 130 bine çıkmış bulunuyor. Bu sayı, ‘65 yaş ve üstü sokağa çıkma yasağından’ sonra daha da artacaktır.

Ortalama süre de yükseldi

Koronavirüs öncesi ortalama 274 dakika tüm gün izleme süremiz varmış. Bu, şimdi günlük 377 dakikaya çıkmış. Bir saatten fazla bir artış. Büyük bir rakam.

Reytingler de tırmanıyor

Yine gelen bilgilere göre, tüm gün Total izleyicide toplam izleme, yüzde 45-46’lardan, yüzde 55’lere kadar çıktı. Tüm günde total izleyicide yüzde 18 olan oran, yüzde 26’ya yükseldi. Yani ‘koronavirüs öncesi’yle ‘koronavirüs sonrası’ farkı… Yine söylüyorum, bu oranlar bugün bile daha da artmıştır.

Dünyaya bakalım…

ABD’de yaklaşık 12 saat, ekran önünde geçiyor. Kore’de virüsten sonra televizyon izleme oranı yüzde 17 arttı. 2019 yılında bu oran ne kadardı biliyor musunuz? Yüzde 1! İtalya’da yüzde 6.5 artmış. Bu ülkede salgının en fazla ölüme sebep olduğu Lombardiya’da ise TV izleme oranı yüzde 12 artmış. İspanya’da olağanüstü hal ilan edildikten sonra, 35.2 milyon kişi TV izledi. Her bir seyirci günde ortalama 335 dakika televizyon izledi. Bu iki sayı, ülke için ‘rekor’ olarak belirtildi.

TV Reklam en gözde mecra

Sonuç olarak; TV izleme oranlarının tavan yaptığı ve insanların evde kal çağrılarına kulak yerdiği bu dönemde, TV Reklam vermek isteyen özellikle orta ölçekli firmalar için bulunmaz bir fırsat olarak öne çıkıyor.

tvreklam.com.tr

 

(Kaynak)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
MEDYA DÜNYASINDAN

Yalnız Kurt Dizisi Final Mi Yaptı ?

21 Haziran 2022

Behzat Ç. Geri Dönüyor

21 Haziran 2022

Mayıs 2022 TV izleme oranları

15 Haziran 2022

Fulya Öztürk’ten flaş karar

15 Haziran 2022

Oktay Kaynarca’nın yeni dizisi belli oldu

15 Haziran 2022

FOX’un Yeni Dizisi “Tozlu Kaya”‘nın Çekimleri Başladı

15 Haziran 2022

“Sevmek Zamanı” ATV’de başlıyor

15 Haziran 2022

Your Honor’ın uyarlaması ‘Hakim’ yakında Atv’de

21 Şubat 2022

Çok Güzel Hareketler Bunlar’ın yeni adresi belli oldu

21 Şubat 2022

Binnur Kaya’dan Duygusal Veda

18 Şubat 2022

Haluk Bilginer Ekranlara Döndü: Baba Dizisi ile Gündeme Oturdu

18 Şubat 2022

Necati Şaşmaz ekranlara geri dönüyor

18 Şubat 2022

Ekim 2021 TV izlenme oranları

27 Kasım 2021

“Mahkum” Yakında Fox TV’de

27 Kasım 2021

“Annemizi Saklarken” dizisi yakında Star TV’de başlıyor

27 Kasım 2021

“Yalnız Kurt” yakında ATV ekranlarında başlıyor

27 Kasım 2021
Rtuk Arastirma

Temmuz 2021 TV izlenme oranları

20 Ağustos 2021
Flash Tv Geri Donuyor Tv Reklam

Flash TV geri mi dönüyor ?

19 Ağustos 2021
Guldur Guldur Show 2021

“Güldür Güldür Show” yeni sezona bomba gibi geliyor

19 Ağustos 2021
Sabahin Sultani Seda Sayan

“Sabahın Sultanı Seda Sayan” Star TV’de başlıyor

18 Ağustos 2021
  • Medya Dünyasından
  • Fragmanlar
  • Prodüksiyon
  • Reklam Verenin El Kitabı
  • Hakkımızda
  • Gizlilik Politikası
Menu
  • Medya Dünyasından
  • Fragmanlar
  • Prodüksiyon
  • Reklam Verenin El Kitabı
  • Hakkımızda
  • Gizlilik Politikası
Galamedya logo Beyaz

Tv Reklam Medya ; Tv reklamları, tv reklam, bant reklam, spot reklam, ürün yerleştirme, sponsorluk, televizyon reklamı ver, televizyon reklam ajansı, tv reklam ajansı, televizyon, reklam, ankara televizyon reklam ajansı, atv reklam, kanald reklam, star reklam, trt reklam, hizmetleri vermektedir.

Bizi Arayın

0850 346 93 78

Bize Yazın

tvreklam@tvreklam.com.tr

Bizi Takip Edin

Youtube Vimeo Instagram

Gala Medya © 2020 - Her Hakkı Saklıdır

web tasarım aktaynet