Ekim (2021) ayında en çok izlenen kanallar belli oldu. OPT (Off Prime Time) ve PT (Prime Time) saat diliminde en çok izlenen haber kanalları ve ana kanallar total reyting tablosu haberimizde
Haber Kanalları Ekim 2021 TV izlenme oranları
Timebands >> | Total Day | OPT 07:00-18:00 | PT 18:00-24:00 | |||
KANAL | RTG % | SHARE | RTG % | SHARE | RTG % | SHARE |
AHABER | 0.18 | 1.14 | 0.17 | 1.33 | 0.29 | 0.84 |
CNN TURK | 0.20 | 1.25 | 0.12 | 0.94 | 0.39 | 1.14 |
HABER GLOBAL | 0.04 | 0.26 | 0.03 | 0.27 | 0.07 | 0.21 |
HABER TURK | 0.15 | 0.94 | 0.11 | 0.86 | 0.27 | 0.79 |
HALK TV | 0.27 | 1.68 | 0.27 | 2.17 | 0.48 | 1.40 |
NTV | 0.14 | 0.86 | 0.13 | 0.99 | 0.22 | 0.64 |
TGRT HABER | 0.09 | 0.53 | 0.07 | 0.57 | 0.18 | 0.51 |
TRT HABER | 0.36 | 2.27 | 0.36 | 2.83 | 0.61 | 1.79 |
ULKE TV | 0.05 | 0.33 | 0.04 | 0.29 | 0.11 | 0.32 |
Ana Kanallar Ekim 2021 TV izlenme oranları
Timebands >> | Total Day | OPT 07:00-18:00 | PT 18:00-24:00 | |||
KANAL | RTG % | SHARE | RTG % | SHARE | RTG % | SHARE |
TTV | 15.96 | 100.00 | 12.60 | 100.00 | 34.37 | 100.00 |
360 | 0.12 | 0.73 | 0.11 | 0.84 | 0.22 | 0.63 |
A2 | 0.23 | 1.46 | 0.21 | 1.64 | 0.49 | 1.42 |
A SPOR TV | 0.14 | 0.87 | 0.09 | 0.72 | 0.30 | 0.88 |
ATV | 2.12 | 13.27 | 1.97 | 15.65 | 4.45 | 12.95 |
BEYAZ TV | 0.26 | 1.65 | 0.14 | 1.15 | 0.63 | 1.85 |
CARTOON NETWORK | 0.20 | 1.27 | 0.24 | 1.92 | 0.30 | 0.88 |
DISNEY CHANNEL | 0.18 | 1.15 | 0.22 | 1.72 | 0.30 | 0.87 |
DIYANET TV | 0.01 | 0.06 | 0.01 | 0.08 | 0.02 | 0.05 |
DMAX | 0.15 | 0.96 | 0.13 | 0.99 | 0.26 | 0.74 |
FOX | 1.31 | 8.19 | 0.91 | 7.25 | 3.17 | 9.21 |
KANAL 7 | 0.66 | 4.13 | 0.61 | 4.81 | 1.28 | 3.73 |
KANAL D | 1.26 | 7.89 | 0.67 | 5.31 | 3.39 | 9.88 |
KRT TV | 0.04 | 0.27 | 0.04 | 0.35 | 0.08 | 0.23 |
MINIKA COCUK | 0.08 | 0.48 | 0.09 | 0.71 | 0.12 | 0.35 |
SHOW TV | 0.83 | 5.23 | 0.56 | 4.46 | 2.04 | 5.93 |
STAR TV | 0.64 | 4.03 | 0.57 | 4.50 | 1.30 | 3.77 |
TELE1 | 0.07 | 0.43 | 0.05 | 0.43 | 0.14 | 0.42 |
TEVE2 | 0.27 | 1.67 | 0.32 | 2.50 | 0.34 | 0.99 |
TLC | 0.11 | 0.67 | 0.09 | 0.74 | 0.17 | 0.48 |
TRT 1 | 1.07 | 6.70 | 0.36 | 2.86 | 3.33 | 9.69 |
TRT BELGESEL | 0.28 | 1.76 | 0.25 | 1.95 | 0.53 | 1.55 |
TRT COCUK | 0.43 | 2.71 | 0.56 | 4.41 | 0.62 | 1.79 |
TRT KURDI | 0.02 | 0.11 | 0.01 | 0.12 | 0.04 | 0.12 |
TRT MUZIK | 0.04 | 0.26 | 0.04 | 0.32 | 0.08 | 0.23 |
TRT SPOR | 0.19 | 1.21 | 0.12 | 0.98 | 0.43 | 1.25 |
TRT SPOR YILDIZ | 0.02 | 0.12 | 0.01 | 0.11 | 0.04 | 0.13 |
TV4 | 0.03 | 0.16 | 0.01 | 0.12 | 0.07 | 0.19 |
TV8 | 1.02 | 6.41 | 0.47 | 3.73 | 2.79 | 8.10 |
TV8,5 | 0.03 | 0.17 | 0.02 | 0.14 | 0.06 | 0.18 |
TV100 | 0.03 | 0.17 | 0.02 | 0.19 | 0.04 | 0.13 |
ULUSAL KANAL | 0.00 | 0.03 | 0.00 | 0.04 | 0.01 | 0.02 |
TABLOLARIN OKUNMASI
AYLIK RAPORLAR
Her ay sonunda yayınlanan, ilgili ay için kanalların konsolide izlenme performansını gösterir rapordur.
Konsolide izlenme (Live + 7), yayın tarihinde canlı izlemeye ek olarak, yayının kaydedilerek takip eden 7 gün içindeki izlenme oranını içerir.
Aylık raporlar, ayın son gününü takip eden 7 gün tamamlandıktan sonraki ilk iş gününde yayınlanır. Tabloların en altında ölçüm sistemine ilgili ayda dahil olan kanalların hangi tarihlerini kapsayan değeri yayınlandığı belirtilmektedir. Eğer bir kanal için herhangi bir tarih aralığı belirtilmediyse rapordaki değerler ilgili ayın tamamını kapsamaktadır.
YILLIK RAPORLAR
Yıl sonunda yayınlanan, ilgili yıl için kanalların konsolide izlenme performansını gösterir rapordur. Yıllık raporlar, yılın son gününü takip eden 7 gün tamamlandıktan sonraki ilk iş gününde yayınlanır.
Tabloların en altında ölçüm sistemine ilgili yılda dahil olan kanalların hangi tarihlerini kapsayan değeri yayınlandığı belirtilmektedir. Eğer bir kanal için herhangi bir tarih aralığı belirtilmediyse rapordaki değerler ilgili yılın tamamını kapsamaktadır.
HEDEF KİTLE TANIMLARI
TÜM KİŞİLER
Tüm Kişiler Evreni; örnekleme dahil olan 40 ilin nüfusu 10.000 üzeri olan kent ve kır tüm yerleşim yerlerinde, en az 1 çalışan televizyonu olan hanelerde yaşayan 5 yaş ve üzerindeki tüm kişiler ve bu haneleri ziyaret eden 5 yaş ve üzerindeki misafirlerden oluşur.
AB
AB Sosyo-ekonomik Statüdeki Bireyler Evreni; örnekleme dahil olan 40 ilin kent ve kır tüm yerleşim yerlerinde, en az 1 çalışan televizyonu olan AB SES grubuna mensup hanelerde yaşayan 5 yaş ve üzerindeki kişiler ve bu haneleri ziyaret eden 5 yaş ve üzerindeki misafirlerden oluşur.
Hanelerin hangi Sosyo-Ekonomik Statüye mensup olduğu haneye en çok gelir getiren kişinin mesleği ve eğitimine göre Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından tanımlanan SES 2012 ölçeğine göre hesaplanır.
20+ABC1
20 yaş ve üzerindeki ABC1 Sosyo-ekonomik Statü grubuna mensup bireylerden oluşan evren; Örnekleme dahil olan 40 ilin kent ve kır tüm yerleşim yerlerinde, en az 1 çalışan televizyonu olan, A, B veya C1 SES grubuna mensup hanelerde yaşayan 20 yaş ve üzerindeki kişiler ve bu haneleri ziyaret eden 20 yaş ve üzerindeki misafirlerden oluşur.
ZAMAN DİLİMLERİ / TIMEBANDS
Zaman dilimleri. Kanalların izlenme performansları Tüm Gün, Prime Time, Off-Prime Time şeklinde tanımlanan zaman dilimleri bazında raporlanır.
TOTAL DAY / TÜM GÜN
Ölçüm günü saat 02:00’de başlayıp bir sonraki gün aynı saate kadar devam ederek, 02:00 ile 26:00 arası olarak tanımlanan 24 saatlik zaman dilimini kapsar.
PRIME TIME (20:00-23:00)
Saat 20:00 ile 23:00 arası olarak tanımlanan, TV izlemenin en yüksek olduğu 3 saatlik zaman dilimi.
OPT (07:00-20:00)
Saat 07:00 ile 20:00 arası olarak tanımlanan, TV izlemenin daha düşük olduğu 13 saatlik zaman dilimi (OPT İngilizce “Off Prime Time” teriminin kısaltmasıdır).
OPT (07:00-18:00) – Saat 07:00 ile 18:00 arası zaman dilimi PT (18:00-25:00) – Saat 18:00 ile 25:00 arası zaman dilimi
(PT İngilizce “Prime Time” teriminin kısaltmasıdır).
PT (18:00-24:00) – Saat 18:00 ile 24:00 arası zaman dilimi PT (19:00-29:00) – Saat 19:00 ile 24:00 arası zaman dilimi
ÖLÇÜM SONUÇLARI
RTG% (RATING %)
Bellirli bir zaman aralığı, program veya reklamların dakika başına düşen ortalama izleyici oranıdır.
Belirli bir zaman diliminde (örnek: 13:00-13:45), bir dakika başına düşen ortalama izleyici sayısının (ilgili hedef kitledeki kişiler), seçilmiş olan hedef kitle evrenine oranlanmasıyla hesaplanır.
SHARE
Toplam izlemeden alınan pay.
Belirli bir zaman diliminde, dakika başına düşen ortalama izleyici sayısının, aynı zaman diliminde Toplam TV’ye ait dakika başına düşen ortalama izleyici sayısına oranlanmasıyla elde edilir. Başka bir deyişle kanalın izleyici oranının ilgili zaman dilimindeki tüm televizyon izleyen kişilerin yüzde kaçını oluşturduğunu gösterir.
TTV / TOPLAM TV İZLEME
TTV rating’i ilgili zaman diliminde ortalama bir dakikada seçilen hedef kitlenin yüzde kaçının TV izlediğini gösterir. TTV share rakamı, toplam TV izlemenin tamamını yansıttığından her zaman 100’dür.